ضوابط واردات گندم صنف و صنعت اعلام شد


در نامه ای به گمرکات سراسر کشور ضوابط واردات،ترخیص و فروش گندم دروم و معمولی برای مصارف صنف و صنعت اعلام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی وکیلی، مدیرکل دفتر واردات گمرک، در نامه ای به گمرکات سراسر کشور با اشاره به مکاتبات وزارت جهاد کشاوررزی نوشت: به استناد بند سوم نامه شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۸۷۴۴۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، ترخیص گندم دروم و معمولی تحت تعرفه‌های ۱۰۰۱۹۹۲۰ و ۱۰۰۱۱۹۰۰ منوط به اخذ تاییدیه قبلی از وزارت جهاد کشاورزی و عرضه آن در سامانه بازارگاه خواهد بود. مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به عهده بالاترین مقام آن گمرک خواهد بود.

بنابراین گزارش شهرام آذین سرپرست دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به گمرک جمهوری اسامی ایران در خصوص ضوابط ترخیص گندم آورده بود: عطف به بند سوم نامه شماره شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۸۷۴۴۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ معاون توسعه بازرگانی وزارت متبوع (پیوست) درخصوص موضوع شیوه‌نامه واردات گندم دروم و معمولی کد تعرفه‌های (۱۰۰۱۹۹۲۰ و ۱۰۰۱۱۹۰۰۱) به استحضار می‌رساند ترخیص هرگونه محموله گندم از مبادی ورودی گمرکات کشور منوط به اخذ تاییدیه قبلی از وزارت جهاد کشاورزی و عرضه آن در سامانه بازارگاه می‌باشد.

محسن شیراوند، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، نیز در نامه شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۸۷۴۴۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ در خصوص شرایط و ضوابط واردات، ترخیص و فروش گندم دروم و معمولی و نحوه فروش آن اعلام کرد: عطف به شیوه‌نامه شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۵۷۲۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۷، موضوع ثبت سفارش واردات گندم دروم و معمولی (کد تعرفه‌های ۱۰۰۱۹۹۲۰ و ۱۰۰۱۱۹۰۰) برای مصارف صنف و صنعتی، بدینوسیله برای تسهیل روند ثبت سفارش و واردات گندم مورد نیاز به شرح فوق، موارد بشرح زیر اصلاح و جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان واردات گندم ابلاغ می‌شود:

۱- ثبت سفارش توسط کلیه متقاضیان دارای کارت بازرگانی معتبر از طریق سامانه جامع تجارت در سقف مجاز مورد نیاز برای مصارف واحدهای صنفی و صنعتی مجاز می‌باشد.

۲- کلیه واردکنندگان محموله‌های گندم وارداتی مکلف به عرضه کالا در سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی می‌باشند.

۳- ترخیص محموله‌های گندم وارداتی پس از تائید وزارت متبوع مبنی بر عرضه در سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی و اعلام به گمرک ج.ا.ا. صورت می‌پذیرد.

۴- کلیه واردکنندگان محموله‌های گندم وارداتی مکلف به انجام معاملات اعم از فروش و انتقال به عاملین توزیع و ثبت اسناد حمل، پرداخت سرک و کسری مربوطه در سامانه بازارگاه می‌باشند. مسئولیت فروش و ثبت اسناد حمل محموله‌های معامله شده توسط عاملین توزیع برعهده واردکنندگان می‌باشد.

۵- مسئولیت رعایت سقف میزان ثبت سفارش واردات گندم (قیمت و مقدار) مورد نیاز برای مصارف واحدهای صنفی و صنعتی با دفتر خدمات بازرگانی معاونت متبوع خواهد بود.

منبع :خبرفارسی