“عباس‌زاده” سرپرست حوزه نظارت بر گمرکات کرمانشاه شد


عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین معارفه ناظر گمرکات استان کرمانشاه که امروز(۳۰ بهمن) برگزار شد، از جنگ اقتصادی که امروز کشور به دلیل شرایط تحریم‌ با آن مواجه است یاد کرد و افزود: این جنگ اقتصادی در کرمانشاه که با معضل بیکاری نیز مواجه است، نمود بیشتری دارد.

وی حوزه تجارت، مرزها و گمرکات را بر وضعیت کنونی اقتصاد کشور بسیار اثرگذار دانست و ادامه داد: بخش واردات و صادرات بیش از هر حوزه دیگری می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از سهم حدود ۵۰ درصدی کرمانشاه از صادرات ایران به عراق نیز یاد کرد که باعث شده اهمیت مرزهای استان دو چندان باشد و افزود: مدیریت مرزهای ما امری حساس است و کار جهادی می‌خواهد.

محمدی از سرپرست حوزه نظارت بر گمرکات استان کرمانشاه درخواست کرد با کار جهادی و انقلابی مرزهای استان را مدیریت کند و خاطرنشان کرد: مدیری موفق است که در شرایط کمبود امکانات، بودجه و نیرو کارها را پیش ببرد. البته از مدیر جدید انتظار معجزه نداریم، اما انتظار داریم انقلابی کار کند.

وی سالم کار کردن را راه نجات کشور در همه امور دانست و تاکید کرد: با توجه به حساسیت مرزها، سالم کار کردن در حوزه تجارت و مرزها اهمیت دو چندانی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه پیگیری امور هم در داخل استان و هم از مرکز را نیز به عنوان خواسته دیگر از سرپرست جدید حوزه نظارت بر گمرکات استان مطرح کرد و یادآور شد: خواسته دیگر ما تسهیل گری در امور تجارت در مرزها است.

در ادامه علی اصغر عباس‌زاده سرپرست حوزه نظارت بر گمرکات استان کرمانشاه نیز تسهیل در تجارت و ساده‌سازی امور را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و عنوان کرد: برای بهبود فعالیت گمرک نیازمند تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها هستیم.

وی گمرک را یکی از ارکان مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت: برای پیشبرد بهتر امور از ظرفیت فعالین اقتصادی به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم.

عباس زاده به این موضوع هم اشاره کرد که اگرچه گمرک در کشور قوانین خاص خود را دارد، اما لازم است برخی از فعالیت‌ها برای تسهیل در روند تجارت، متناسب با شرایط استان بومی سازی شود.

بختیار رحمانی پور نظر پیشین گمرکات استان نیز ضن قدردانی از همراهی بخش‌های مختلف با گمرکات استان، گفت: هر اتفاق مثبتی که در زمینه تجارت استان رخ داده حاصل تلاش بخش‌های مختلف بوده است.

منبع:ایران -ایسنا

  • S
  • s